سال‌روز ارتحال امام خمینی،‌ رضوان‌الله تعالی علیه

0 0
  • تاریخ : 1403/3/13
  • بازدید : 45
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

سال‌روز ارتحال امام خمینی،‌ رضوان‌الله تعالی علیه

پیام تسلیت

امام روح الله، روح انقلاب اسلامی است.

حیات انقلاب، شادابی‌ها، سرزندگی‌ها، اوج‌گیری‌ها و بال‌گشایی‌های دَمادَم آن، ‌بسته به اندیشهٔ زلال و همیشه‌جوشان و سلوک معنوی آن ولیّ خداست.

اندیشهٔ او، از وَحی و حقیقت محمّدیّه سرچشمه می‌گیرد، از این روی گردش زمان، آن‌را از گردونهٔ زمان،‌ برکنار نمی‌دارد و غبار زمانه را بر قامت و چهرهٔ آن فرونمی‌نشاند.

انقلاب اسلامی،‌ همه‌گاه و در همهٔ روزگاران، ‌از دلِ آتش‌ها، اُخدودها، قُقنوس‌وار، بیرون آید، بال به پرواز گشاید، اگر آنی از مسیر و خطّ سیر کهکشان و راه شیری که امام با اندیشهٔ ناب و سلوک معنوی خود رسم کرده، آفریده و جلوه‌گر ساخته است، گام به بیرون ننهد و کژراهه نرود.

سپاس‌ خدای را، پس از رحلت امام و پیوستن آن جانِ عزیز به جانان، امّتِ فراخاسته، به راهبری رهبر فرزانه، ‌راه‌شناس، با اندیشهٔ از وحی سرچشمه‌گرفته، همان راه را پویید و با حرکت در پرتو کهکشان زیبا و شعاع‌گستر اندیشه و سلوک معنوی امام، پیاپیوسته شب را شکافت و سپیده را گشود.

اکنون، هر آن‌چه از آن آغاز می‌گذرد، نو به نو، راه‌های نوی به روی رهروان کوی دوست و بنیان‌گذاران جامعهٔ تراز وحی گشوده می‌شود و رَخشانی و رَخشانندگی راه امام، جلوه‌گر می‌شود.

هرچه تاریک‌آفرینان تلاش می‌ورزند مردمان باورمند و قامت‌افراشته در برابر شرک، کفر و ستم را، از حرکت در پرتو کهکشان اندیشه و سلوک معنوی امام، بازدارند و آنان را گرفتار در باتلاق شب سازند، آگاهی، بصیرت، همه‌سونگری، باور عمیق و راهبری رهبر حکیم،‌ آشنای به خطرها و کمین‌گاه‌های دیوان و دَدان، هنگامه می‌آفریند و آنان‌را سرافرازانه از ظَلام شب، گذر می‌دهد و به سوی آستان بلند حق، ره‌می‌نماید.

در هنگامی امّت، به سوگ آن سفرکرده، می‌نشیند و با امام خود، برای پیاده‌سازی آموزه‌ها و دستورهای قرآن و نابِ وحی، بیعت تازه می‌کند، که سینه‌ها لَبالب از غم غزّه است و همگان غمگسار کودکان، زنان و مردانی‌اند که آن‌به‌آن، به آتش کشیده می‌شوند و نیز سوگوار عزیزانی که رایَت مقدّس و عزّت‌آفرین انقلاب اسلامی را، همه‌گاه، در سرّا و ضرّا، افراشته نگه می داشتند: رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، وزیر خارجه شوکت‌آفرین، امام جمعهٔ مردمی و دیگر شهدای پرواز اردیبهشت.

گسترده و چشم‌نواز بادا شوکت و شکوه راه امام


 

منبع:
امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش